Sunday 24 February 2013

UPM Dalam Kenangan...



Rasanya dah lama betul aku tak menjejakkan kaki ke sini.... lebih kurang 20 tahun gitu!!! UPM ni tempat aku belajar dulu... my hubby pun belajar di sini dulu.... 6 tahun gak aku berkampung di sini dulu.... sampai kan aku dah sayang sangat tempat ni.... aku rasa dah macam kampung sendiri...

Lepas kahwin dan bekerja memang aku tinggalkan terus tempat ni.... tak pernah lagi jenguk2 ke sini!! kalau ada pun cuma lalu je... namun tak pernah berhenti lepak2 di sini....

Selepas 20 tahun aku kembali lagi... bawak semua anak2 aku dan tunjuk kat dia tempat belajar kami dulu...dan bila aje aku jejak kan kaki ku di sini tiba2 aku rasa sebak sangat!! dan rasa nak menitiskan air mata... Serious!!!

Banyak betul memori yg aku tinggalkan disini.... satu, satu memori lama keluar dalam ingatan.....mana semua kawan2 aku?? lepas kahwin aku memang betul2 bawak haluan masing2 dan sampai kini aku tak tahu dimana mereka.........

Dimana kawan2 ku semua!!!... dimana atie, azie, halila, uyun, yan, norehan, ipah, faiz, katie, dll?????
Ya Allah.. Aku rindu sangat dgn mereka............


UPM yg dah banyak berubah.... tempat yg sara berdiri ni dulu ni kalu tak silap ade cafe... tapi sekarang dah tak de....



....... teringin nak makan di cafe ( depan bangunan pentadbiran )... konon2nya nak feeling macam student gitu!! tapi banyak makanan dah tak de sbb dah petang.... kami makan nasi ayam penyet dan kue tiow sup aja.... Jangan tanya sedap ke tak sedap.... rasa makanan ni serupa je macam dulu2 masa aku student...walaupun mungkin tokeh cafe dah lain tapi rasanya masih tak berubah...


Anak aku yg sorang ni pulakk memang tak reti duduk diam..... suka sangat turun naik dari kerusi berulang2 kali.... memang menguji kesabaran menjaganya hari ni!!!


Sempat snap gambar didepan mata....  rasa dulu tempat ni kosong shj..... tapi sekarang dah dipercantikkan....

No comments:

Post a Comment